Nemalé množství populace je schopné po dlouhém úmorném dni v práci přijít domů a jako první zapnout počítač a pustit se do hraní. Nebo vyrazit rovnou za kamarády strávit dlouhé hodiny u deskovek. Proč? Protože hry jako takové mají obrovskou moc nad lidmi. Dokáží udržet hráče ve střehu, získat si jejich pozornost a nepustit, dokud není hra u konce. Gamifikace je o využívání herních prvků ve výuce. Výborně se hodí například při výuce měkkých dovedností, ale využít jednotlivé prvky i v jiných formách výuky je velice snadné a při správném provedené i zábavné.

Jako u všeho platí, že nic se nesmí přehánět. Samoúčelové využití herních prvků nikam nevede a má stejný efekt, jako špatně zvolená výuková metoda nebo špatný lektor. S touto metodou se tedy setkáte pouze na specializovaných nebo v omezené míře na vybraných jazykových kurzech a to podle vyučujícího lektora.

Proč se nebát gamifikace?

“Když já žádný hry nehraju, mně to nic neříká!” Tohle je nejčastější argument nehráčů, proč se o hry nezajímají. Pravdou je, že troška hráče je v každém z nás. Na základě Bartleho sociologického průzkumu se podařilo rozdělit lidi do čtyř hráčských archetypů a napojit jejich vlastnosti na reálný život.

Sběratel

Zhruba deset procent z hráčské populace tvoří Sběratelé. Tato skupinka hráčů je vysazená na získávání bodů a titulů a vůbec všeho, co můžou při hře posbírat a pak se získanými věcmi náležitě chlubit. Odborně se jim říká Lovci achievementů. Tento hráčský typ je dobře rozpoznatelný i v běžném životě. Jde o lidi, kteří se například rádi chlubí novou zkratkou na cestě do práce, tím, jak se jim podařilo ušetřit při posledním nákupu dovolené, nebo že ulovili podpis svého oblíbeného muzikanta.

Dobyvatel

Charakterově jsou tito hráči velmi podobní Sběratelům. Chtějí dosáhnout co nejlepších výsledků, posbírat co nejvíc uznání a ocenění. Rozdíl oproti Sběratelům je, že zároveň chtějí vidět ostatní prohrát. Chtějí být nejlepší, ale zároveň to chtějí dát všem ostatním takříkajíc sežrat. Mezi hráči je jich naštěstí méně než jedno procento. V reálu bychom mohli tuto skupinu přirovnat k hladovým kariéristům, kteří si jdou za svým bez ohledu na okolí a nejlepší pocit mají ve chvíli, kdy se dostanou vysoko nad ostatní.

Lidumil

Bezpečně největší skupinu tvoří Lidumilové. Něco kolem osmdesáti procent lidí totiž patří podle průzkumů mezi hráče, pro které je nejdůležitějším herním aspektem možnost poznávat se s ostatními lidmi a v ideálním případě s nimi rovnou hrát a pracovat následně i na společných cílech. V praxi jde o nejlepší pracovníky, kteří se často starají o blaho svých kolegů, myslí i na maličkosti a v dobrém na ně rádi upozorní nebo je dokonce sami zastanou a zároveň jsou skvělými týmovými hráči.

Objevitel

Jak napovídá samotné označení skupiny, Objevitelé jsou rození badatelé a cestovatelé, kteří tvoří podobně jako Sběratelé jen zhruba deset procent hráčů. Chtějí si vždycky projít každou oblast a to i za cenu, že nebudou první nebo nezískají maximální množství bodů. Pocit z objevování na vlastní pěst je pro ně tím hlavním aspektem při hraní a hledání vlastní cesty převáží nad všemi ostatními aspekty. V reálu jde o soběstačné lidi, které nejvíc těší přijít na všechno sami, a kteří vynikají v učení se.

Poznali jste se? Určitě alespoň v některém aspektu ano. Duše hráče je v každém z nás, jen ne vždy se projevuje jako hráč videoher nebo deskovek. Na našich specializovaných kurzech dokazujeme, že spojení herních prvků s výukou jazyků funguje. Nečekejte ale tradiční aktivity jako story cubes ani hry vyvíjené přímo k výuce, na které jste zvyklí z klasických jazykových kurzů. S nadšenými hráči se potkáte na specializovaných kurzech pro dospělé i děti.

Kde se setkáte s gamifikací

Kurzy s prvky gamifikace a kurzy, v nichž se učí prostřednictvím hraní, jsou novinkou nejen pro nás, ale především pro Brno. Nejde tu o zmiňované prvky, kterými lektor vstupuje do výuky, ale o zcela odlišný koncept výuky. Z toho důvodu vypisujeme zvláštní kurzy stranou těch klasických, v nichž se učí studenti podle tradičních postupů kombinací několika různých výukových metod. Z čeho u nás můžete vybírat?

Konverzační kurz s deskovými hrami

Konverzační kurzy angličtiny už nemusí být jen ve stylu povídání o různých tématech. Naším cílem je přimět studenty mluvit mezi sebou a využívat lektora jako usměrňovatele a dozor, který se stará o vaše jazykové dovednosti a směřuje vás správným směrem. Na konverzačním kurzu s deskovými hrami tak za semestr vyzkoušíte několik různých deskových her. Vždy se napřed seznámit s pravidly v angličtině, proberete užitečné fráze a spolu s lektorem si pak každou hru několikrát zahrajete, rozeberete a doplníte si slovní zásobu.

Studenti jsou tak neustále vystavování praktické konverzaci v angličtině, čímž se zbaví strachu z mluvení, rozšíří si slovní zásobu a v neposlední řadě zlepší i svoje schopnosti práce v týmu nebo v omezeném čase, který v tomto případě reprezentuje hra.

Herní kurz s angličtinou pro školáky

Spousta z nás tráví už od dětství čas hraním nejrůznějších her a do života nám to dalo nemalé výhody. Ať už jde o způsob, jakým se stavíme k řešení problémů, nebo o pomoc s jazyky a v neposlední řadě o rozvíjení fantasie. Kontrolované a cílené hraní her totiž může většině lidí jen prospět a o těch nejmladších to platí dvojnásob. Pro školáky od 10 let proto máme připravené tříhodinové bloky, na kterých se budou učit pomocí deskových her a her na hrdiny pro dnešní dobu nezbytné věci jako je práce v týmu, vyjednávání nebo si budou zlepšovat logické a analytické myšlení. Po čase se pak do hraní zapojuje i angličtina.

Vybrané hry i způsob výuky zvládnou udržet pozornost malých skupinek studentů a poskytnou jim skvělou průpravu pro budoucí studium, práci i do života jako takového, jehož nedílnou součástí je i jazyková vybavenost.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial